-DUA KALIMAH SAHADAH-Dimanakah sandarannya? Apakah jawapannya? Bagaimanakah huraiannya?
SILA BACA KOMENT DAN TERBITAN YANG TERDAHULU UNTUK DAPATKAN MAKLUMAT LEBIH LANJUT .

20110103

Petikan alamjin-tuankelarias.blogspot

Pada suatu hari, ayah mertua memanggil saya supaya menghampirinya. " Cuba kamu tengok ni.." sambil tangannya membuka genggamannya. Saya nampak seketul batu cincin sebesar kuku ibu jari tangan berkilau menarik. Cantik batu ni, batu apa ni. Hati saya berkata kata. "Batu apa ni abah," saya bertanya padanya. " Inilah batu jarum emas, lama dah abah simpan ...ambillah kalau nak pakai, abah pun dah tak endak.." katanya kepada saya, terus saya genggam batu tu sambil belek membelek di bawah cahaya matahari macam ahli batu menilai keasliannya la pulak. Walhal saya pun tak tau apa apa..Memang niat abah saya nak bagi batu tu sebagai hadiah. Sebenarnya saya tahu dia pun rasa sayang dengan batu tu.

UNTUK TERUS MEMBACA KLIK DISINI.

Rumusan saya, cerita ini menunjukkan pada kita bahawa kita jangan putus asa dalam membantu orang lain, ahli keluarga kita mahupun diri kita sendiri. Allah maha mendengar. Allah tempat meminta. Kebaikan akan muncul. Keburukan akan menghilang.

Dipetik dari http://alamjin-tuankelarias.blogspot.com/2010/02/taubat-nasuha-kerana-cincin-jarum-emas.html

No comments: