-DUA KALIMAH SAHADAH-Dimanakah sandarannya? Apakah jawapannya? Bagaimanakah huraiannya?
SILA BACA KOMENT DAN TERBITAN YANG TERDAHULU UNTUK DAPATKAN MAKLUMAT LEBIH LANJUT .

20160721

Tok Gawa Wan Leh bin Tok Wan Musa (Penghulu Kg Raja Besut Terengganu)

Assalamualaikum..... 
Nama saya 
W M Naim Shukri 
bin Mohamad

Saya susur galur 
Encik Wan Ismail 
bin Tun 'Abdu'llah.. ..

Berhajat untuk bertemu 
dengan susur galur 
yang tak pernah bersua muka. ..

Keluarga berada di Besut Terengganu
...Moyang saya adalah 
Tok Gawa Wan Leh 
@ Wan Muhammad Salleh 
 (Penghulu Kg Raja Besut Terengganu) 
bin Tok Wan Musa

Mohon kerjasama 
untuk hubungi saya 
0133689247.
by
 on 7/17/16

2 comments:

Anonymous said...

Adakah Muhammad Salleh ni asal dari sebuah kampung di Daerah Pekan di Negeri Pahang pada zaman Inggeris dahulu?

W M Naim said...

Mohon maaf. ..saya pun x pasti tapi kalau di baca laman Web http://www.royalark.net susur galur dia spt berikut :

Wan Muhammad Salleh  (Bendahara Bentara Guru) bin Wan Musa  (Panglima Tok Wan Musa) bin Wan Ali  (Tok Wan Ali) bin Wan Ahmad bin Wan Ismail bin YM Tun Abdullah bin YM Tun Pedah Yusuf  (Tun Da) bin YM Dato Bendahara Paduka Raja Tun Abdul Majid bin YM Sri Paduka Tun Muhammad Tahir ibni Almarhum Sultan Abdul Jalil Ri'ayat Shah  (Dato Temenggong Sri Maharaja of Johor)

Kalau ada maklumat lain mohon Tuan dapat kongsi bersama ya.

Terimakasih.

W M Naim